Вело Обиколка на язовирите Широка Поляна и Голям Беглик

Категория
Дати

Наши познати от друга група приключенци от години ходят лятото на палатки на язовир Широка Поляна разположен в Западните Родопи между Батак и Доспат. Язовирът е на 1540м надморска височина, което го прави идеална локация за спасение от летните жеги.

В крайна сметка нашата група реши да не палаткуваме, намерихме си къща за гости с що-годе прилични условия. Къщата се стопанисва от Невена и нейният съпруг. Намира се точно до подстанцията на главният път.

Ден 1: Пътуване и вело обиколка на язовир Широка Поляна

Тъй като в петък някои от групата бяха на работа, бяхме предупредили че ще пристигнем по-късно в петък вечер. Първи от Благоевград тръгнахме аз и Митака към 15:30, след това към 17 часа бяха тръгнали Влади, Миглена и Давид, а последни час след тях Ачката, Софи и Велина.

Ние пристигнахме малко преди 19 часа при фурната в Широка Поляна, която се намира до магазина и ресторантчето Нанс. Там ни упътиха къде точно се намира къщата на Невена, нашата хазайка.

язовир широка поляна

Разтоварихме багажа и колелата, настанихме се и решихме докато чакаме другите да завъртим с колелата една бърза обиколка на язовир Широка Поляна. Тръгнахме по часовниковата стрелка, което се оказа грешка. След като подминахме вилното селище Романтика се оказа, че караме срещу по-интензивен трафик по прашният път. Явно доста хора също бяха да се спасят от жегите и бяха предпочели луксозните вили. За нас остана да се надишаме със сухата прах в петък привечер.

Както казах бяхме ударили по-бързо темпо, така че снимах съвсем малко. Друго което трябва да допълня, е че язовирите бяха започнали да ги източват и Широка Поляна като най-висок от каскадата беше най-празен. Бързата ни обиколка на язовира приключи, тъкмо 2-рата кола бяха пристигнали малко преди нас.

язовир широка поляна гледан от стената

Помотахме се, те докато се настаняват аз отидох до палатковия лагер да изпия една бира с другата група. Вече по тъмно пристигна и последната кола от нашата група. Тъй като бяхме гладни, а не ни се палеше барбекюто се отправихме към ресторанта Нанс да вечеряме.

След вечерята отидохме до палатковият лагер, където вече гореше буен огън, та там пихме по още някоя бира до към 2 часа. Сравнително късно лягане, но като цяло утрешният ден нямаше да бъде много натоварващ.

Ден 2: Вело обиколка на язовир Голям Беглик

Видео от обиколката на яз.Голям Беглик:

В Събота сутрин не бяхме от ранобудните. Поизлежавахме се, след това се помотахме докато закусим. 10:30 вече минаваше, дори часът беше по близо до 11, когато се отправихме по асфалта към язовир Голям Беглик. Асфалтовият път то отбивката, от където тръгва черният път към Чатъма – местност и горски център на брега на язовира.

около язовир голям беглик

По време на обиколката от време на време срещахме и други колоездачи, които караха в обратната посока, отделно задминахме и ни задминаха автомобили, които се бяха отправили към многото места за бивак около язовира. За съжаление цялата каскада от язовири бяха започнати да ги източват, положението с Голям Беглик беше по-добро от Широка Поляна, но си личеше как нивото на водата е доста по-ниско.

на пикник при язовир голям беглик

След няколко кратки почивки за снимки достигнахме до една чешмичка след Чатъма, на която спряхме да си напълним прясна студена вода. Точно там засякохме другата група познати от палатковият лагер. Те бяха тръгнали да обикалят язовира в обратна на нашата посока. Предупредиха ни че римският мост бил порутен и се минавало по малко дървено мостче над рекичката.

с колела около язовир голям беглик

След преминаването по мостчето до язовирната стена оставаха около 7км, които общо взето взехме без почивка. С наближаването на стената се увеличи и човешкото присъствие. Там на нещо като панорамна площадка направихме една обща снимка, седнахме и да обсъдим дали да продължим покрай язовир Беглика към Тошков Чарк и от там да отидем към източната страна на Широка Поляна.

преминаване с колело на тясно мостче

Но в крайна сметка вече беше наближаваше 2 часа, жегата се засилваше (въпреки че бяхме в Родопите) и решихме директно да се прибираме към Широка Поляна. След 2-3км изкачване дойде спускането и директно се засилихме към ресторанчето Нанс. За съжаление вече беше към 14:30, от хубавите чорби не беше останало нищо. Имаше само шкембе чорба, обаче там по Родопите не ги бива да правят такава чорба – слагат брашно вместо мляко, което е светотатство!

обща снимка при язовир голям беглик

След като хапнахме, Давид и Митака отидоха до Доспат да накупят някакви меса за скарата. Другите започнахме с активната почивка – душ, дрямка и към 6 часа по аперативче, рязане на салати и мезета, палене на скара и други приятни дейности в приятната юлска вечер.

пред ресторант Нанс до язовир широка поляна

Ден 3: Фотински Водопади и прибиране към Благоевград

В неделният ден не бързахме със ставането, закусихме и започнахме да си стягаме багажа. Част от групата, които не бяха правили в петък обиколката на язовира Широка Поляна отидоха да покарат колелата, а другите ги чакахме на сянка и се чудехме какво да правим този ден. Решихме да отидем до Фотински водопади и след това да се приберем към Благоевград.